Pages

Nuff

Sunday, 12 August 2012

Puasa Nafsu..

Assalamualaikum....

Salam 24 Ramadhan....



Alamak...lagi 5 hari ke kita puasa?? cepatnya masa berlalu kan.. pejam celik pejam celik pejam celik... dah nak raya dah... camne persiapan raya korang semua?? dah beres semua ke ada yang tak habis lagi shopping barang raya??

Semalam deknie dan kawan-kawan poli deknie telah meramaikan dan memeriahkan suasana di Jalan TAR dan Majid Jamek, Kuala Lumpur... nak gi sana bukan nak beli apa pon.. nak beli tudung je..hehehe... baju raya dah beli dah, so, alhamdulillah.. nasib baik tak terpedaya dengan baju raya yang sangat cantik dan ohsem semuanya... sabar deknie... sabar... baju raya dah ada kan.. so... jgn nk ngengada nak beli yang lain...hehehe...nasib baik dengar cakap..hehehhe....

Orang??? jangan cakap la.. kalo nak kita jumlah barangan yang dijual kat sana dengan jumlah orang + pembeli + pelancong + pencuci mata + makhluk asing..oppsss.. means rakyat asing... memang orang yang datang sana lagi ramai dari barangan yang dijual... nak menyelit pon tak boleh... saaaaangat ramai Masya Allah... pelbagai ragam.. pelbagai gaya.. pelbagai perangai... pelbagai spesis... pelbagai etnik..huh... penat nak tulis satu-satu....

aduiii... apa kaitan entry ni ngan tajuk eh... hehehhe... bukan apa... kalo boleh, nak buat persiapan raya tu, jangan la terlalu mengikut kata napsu tu... ikut kemampuan dan keperluan la... kalo dah tak berapa nak mampu tu, tak payah la belanja over bajet plak kan... nanti tak pasal2 lepas raya ni menanggung hutang... kan dah tak pasal2 kang ikat perut plak lepas raya ni..pada yang memang mampu plak tu, ingat la orang yang di dalam kekurangan...


p/s : kalo dah tak tau nak buat apa ngan duit yang berlebih2 tu kan, hehehe... bak sini sikit... sebagai duit raya atau sumbangan ikhlas...hehehe... deknie terima dengan tangan terbuka luas... bak kata orang, kecik tapak tangan, padang bola deknie tadahkan...hahaha....




10 comments:

  1. kawasan tu x payah cakap lah, saban tahun cerita yg sama je, orng ramai pasti sesak punyer

    ReplyDelete
    Replies
    1. Btol tu KA... sampai nak bernafas pon suusah..hehhe...
      serik dah deknie nk g sana musim2 perayaan ni...huhu

      Delete
  2. sebut pasal raya..kepala dah naik pening... kos meningkat 4 kali ganda dari biasa..huhu... budget dah melayang, terpesong jauh.... pokaii sudahh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhuhu....raya punya pasal kan... xpe.. raya 2 kali setahun je.. lps ni bleh saving lagi...

      Delete
  3. tengkiu sudi singgah jaakechik corener. btw done follow u dear! happy blogging!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ur welcome... happy blogging gak..

      Delete
  4. cik siti puasa2 ni tak kluar umah sgt....baju raya tuu smua da beli sblm puasa...kiranya, kelengkapan utk raya da tersedia...cuma bila rajin ja, kluar beli untuk touch up...hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. bagusnyaaa...awal2 dah rancang... xde la kelam kabut sebelum raya nnt kan...

      Delete
  5. Nakal ye.. Sempat lagi mintak duit raya.. Hikhik! ;p

    ReplyDelete
    Replies
    1. mesti la.. daripada membazir tak tentu hala tu kan...baik sedekah je kpd yg tak berkemampuan ni..hehehhe

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...