Pages

Nuff

Thursday 6 September 2012

Pembunuh Anak Sendiri

Assalamualaikum....

Dibunuh sebaik dilahir
Sumber myMetro




KUANTAN: “Hampir menitis air mata saya melihat mayat bayi tidak berdosa itu terperosok dalam lubang tandas, tapi demi tanggungjawab, saya dan tujuh rakan yang lain kuatkan juga semangat untuk menjalankan tugas.”
Demikian, kata seorang daripada anggota bomba ditugaskan mengeluarkan mayat bayi baru lahir yang tersumbat dalam lubang tandas Hospital Tengku Ampuan Afzan (HTAA), di sini semalam.


Ya Allah... tergamam.. terkilan..sedih.. terharu.. marah.. geram... semua perasaan bercampur baur bila deknie baca berita ni kat myMetro pagi ni... tak tau la deknie nak cakap apa... ni bukan perbuatan manusia.. tapi perbuatan binatang bertuhankan syaitan.. Nauzubillah.... sedangkan binatang biasa pon sayangkan anaknya, inikan pula manusia yang mempunyai akal fikiran... 

Si ibu yang sanggup membuang anaknya ke lubang tandas ni tak pikir ke dosa yang perlu ditanggung di sana nanti...Masya Allah... dosa membunuh merupakan salah satu daripada 7 dosa besar yang lain...






p/s : Sama-sama la kita doakan semoga ibu bayi tersebut mendapat hidayah daripada Allah dan akan bertaubat dengan apa yang telah dilakukannya... Amin...Insya Allah.. 





4 comments:

  1. x tahu nak komen apa dah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. semoga ibu muda tersebut segera insaf...Amin..

      Delete
  2. insaflah wahai saudara2ku... sedih baca kisah2 cmni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah kan kak... bayi tu takde dosa apa pon.. kesian dia..

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...