Pages

Nuff

Monday, 27 August 2012

Pagi yang hening

Assalamualaikum....

Pic ehsan pakcik gugle


Lagi sekali bumi Shah Alam dihujani dengan hujan rahmat...pagi-pagi lagi dah turun hujan lebat... sampai lenjun... lencun... kuyup... kayap deknie... eh... kayap tu salah la plak..hehehe... kalo kayap selepas raya tu btol... bukan penyakit kayap k..hehhehe... suasana kat opis ni nyaman dan sejuk je... dan membuatkan mata ni mula la nak pejam kan...huhu.. tahan deknie... tahan...pagi lagi ni... jangan nak ngengada tido kat opis plak...

Tapi... syukur alhamdulillah... bumi Malaysia ni masih aman lagi kan.. takde la macam sesetengah tempat tu yang mengalami kemarau berpanjangan, ribut taufan... banjir besar... tsunami... gempa bumi... gunung berapi.. tu yang bencana alam... yang bencana punca manusia pon banyak gak... bom nuklear la... kebakaran terbuka punca jerebu la... gondol bukit bukau sehingga tanah runtuh la.. sampah-sarap punca sungai tercemar dan longkang tersumbat la... asap kereta... asap kilang... asap rokok yang menyebabkan lapisan ozon kita makin menipis la.... semua tu punca sape kawan-kawan??? yer... punca kita semua yang bergelar manusia ni... tapi masih ada lagi yang tak sedar dan pura-pura tak sedar pon ramai gak... buat sesuka hati je tanpa memikirkan kesan kepada bumi dan generasi akan datang... kesian anak2 kita lepas ni kan... kita yang sekarang hidup di bumi ni pon kesian gak... macam-macam penyakit dah menimpa kita semua... tu pon masih ada yang tak sedar lagi....



p/s : Sampai bila semua ni akan berlaku???





4 comments:

  1. area umah didiey pown hujan.lebat jugak..
    alhamdulillah..malaysia aman,tenang..kita kena bersyukur :)

    *deknie,thanx for the doa*

    ReplyDelete
    Replies
    1. ur welcome... moga cepat2 kawin...hehehe

      Delete
  2. itulah manusia... kita mudah lupa :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yer kak izan... manusia mudah lupa...

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...