Pages

Nuff

Wednesday 11 July 2012

Petua Untuk Sentiasa Kacak dan Cantik

Assalamualaikum....

Entry hari ni aku copy paste semua...hehehe...
okehh....kali ni entry pasal nak menjadi kacak dan cantik...

cara-caranya ialah....... jeng jeng jeng............




1.     Berusaha untuk sentiasa berada dalam keadaan berwudhuk. Tanpa sedar kesan air wudhuk akan memberikan impak yang baik pada air muka kita. Kelihatan berseri-seri, bercahaya dan putih bersih.
2.     Wajah kita selalu mengukirkan senyuman yang manis dan indah-indah. Memandang seseorang dengan sebuah senyuman pastinya membuatkan orang lain senang dan tenang. Impaknya, kita juga akan menerima senyuman yang mencantikan wajah kita.
3.     Bertekad untuk menjauhi dosa-dosa dan maksiat-maksiat. Ini kerana, dosa-dosa boleh menggelapkan dan menghitamkan wajah kita. Bak kata orang, hilang nur di wajah.
4.     Menghiasi peribadi dengan sifat mahmudah sepanjang masa, terutama sifat suka bantu-membantu, ringan tulang dan memudahkan urusan orang lain.
5.     Saling maaf-bermaafan antara manusia terutama individu yang sentiasa bergaul dengan kita. Terutamanya,  Ibu bapa, adik-beadik, teman sekerja dan sahabat handai. Paling praktikal ialah kita maafkan semua orang sebelum kita tidur setiap malam tanpa dipinta.
6.     Sentiasa amalkan doa apabila menatap wajah kita dicermin. “ Ya Allah sebagaimana engkau cantikan wajahku, maka perelokkanlah akhlakku.”


p/s: Semoga lepas ni korang semua dan aku sekali akan jadi makin cantik dan kacak la hendaknya kan...aminnnn.....hehehe

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...