Pages

Nuff

Monday 18 June 2012

MY DAD MY HERO



My Dad My Hero


Deknie nak ucapkan selamat hari bapa kepada ayah deknie yang berada di kampung nun di timur Malaysia, yakni Kelantan Darul Naim yang amat disayangi... cheewwaahhhh!!!!!

Last aku jumpa ayah masa aku balik kampung bulan lepas masa cuti sekolah.. tu pon 2 hari je aku cuti, campur hari minggu 2 hari, jd 4 hari je la aku blk kg...kejap je rasanya duk kg... tapi terubat rindu gak la kat family kat kg...huhu

Raya ni insya Allah aku balik kg... seminggu cuti.... lama la ckit kali ni balik...hehehe.....

Nak cite pasal ayah aku, memang banyak la pengorbanan dia untuk kami adik beradik.. jenuh nk cite satu persatu... yang paling aku ingat ialah, tiap kali aku balik dari mana2 (biasanya aku akan pergi balik ngan bas or teksi) ayah aku akan tunggu kat bus stop awal2... lama dia tunggu baru la aku muncul,... hehe.. nak wat camne,.. bukan aku yang mintak... kadang2, jln jem la, bas lambat la hapa la kan... tapi dia tetap tunggu aku dengan sabar..huhu...

Dia merupakan ayah yang paling sabar... tak suka marah2 kat anak2 dia yang seramai 8 orang ni... nak marah pon payah, jentik pukul memang jauh la...

Ayah aku diberikan rezeki oleh Allah beristeri ramai... tapi ayah aku tak pernah memadukan isteri2 dia... maskudnya, ayah aku kawin cerai la... tak pernah bermadu.. ayah aku jenis yang tak boleh tiada isteri...aku tak tau la sebab sebenar... mungkin bagi dirinya, isteri boleh menjaga makan pakai dan kesihatan beliau.. utk pengetahuan korang, ayah aku mengidap penyakit darah tinggi dan gastrik... kecian dia... sebab tu dia perlukan kasih isteri di samping beliau... anak2 separuh darinya tinggal di luar Kelantan, so kadang2 je jumpa... seorang abang dan 1 kakak aku ada tinggal dekat ngan umah ayah aku... so, diorang ada boleh tengok-tengokkan ayah aku....

Ayah deknie tersayang


Kat sini, aku nak mengambil kesempatan untuk mendoakan semoga ayah aku diberikan kesihatan yang sempurna oleh Allah, di murahkan rezeki, di panjangkan usia serta di lapangkan kehidupan beliau dan keluarga aku....yang lebih penting, agar ayah aku cepat-cepat dapat menantu lelaki yang soleh dan penyayang untuk anak perempuan bongsu beliau ini..... aminnnn.....hehehehe.....


SELAMAT HARI BAPA kepada semua mereka ynag bergelar bapa....
AYAH memang HERO bagi anak-anak ayah..... love u sooooooooooo much..........






Update: Ada satu lagi perangai ayah aku yang aku paling xleh lupa... kalo tau je aku nk balik kg, awal2 lagi dia dah simpankan buah-buahan kat rumah, terutamanya rambutan my favorite dan mangga... walaupon sebulan lagi aku akan balik kg, tetap disimpan.. ni buah-buah yang fresh dari kebun ayah aku...errrmmmm.... so tacing... thanks my dad... love u sooo much... 







Wassalam (^_^)









No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...